Der var stor interesse for at deltage i dialogmøde om Visitationen. Arkivfoto
Der var stor interesse for at deltage i dialogmøde om Visitationen. Arkivfoto
Skriv kommentar
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

Borgerne vil have bedre service

Visitationen i Furesø Kommune skal være bedre. Det er budskabet fra borgerne

Der var både ris, ros og gode idéer fra de godt 60 fremmødte, da Visitationen i Furesø Kommune inviterede furesøborgere til åben dialog.

Fik du læst: Mød ægteparrene bag Furesøs mest juleudsmykkede forhaver

Det er et af de områder, hvor mange borgere er i dialog med Furesø Kommune. Det er nemlig indgangen for borgere, der er kommet ud af et sygdomsforløb eller af andre årsager har brug for genoptræning, hjælpemidler, anden egnet bolig, rengøring eller personlig hjælp.

Flere af de fremmødte kom blandt andet med et ønske om en bedre borgerdialog heriblandt information på kommunens hjemmeside samt den telefoniske kontakt.

“Flere af borgere fortalte, at de er glade for at bruge søgefunktionen på vores hjemmeside, men at de ofte ikke finder dét, de leder efter, og det går jo ikke. Derfor har vi gennemgået og forbedret søgeresultaterne inden for Visitationens område, så det fremover bliver lettere at få den information, man søger,” siger Annelia Fähnrich Jensen, der er centerchef i Social og Sundhed.

Fik du læst: Flotte resultater for Furesø Taekwondo

En del fremmødte på dialogmødet pegede desuden på udfordringer i den telefoniske kontakt med Visitationen.

“Ikke alle telefonsamtaler er lige nemme. Det kan eksempelvis være svært at formidle et afslag, som borgeren er berørt af. Efter mødet har vi sat ekstra fokus på dialogen, og alle medarbejdere i Visitationen kommer desuden gennem et kompetenceudviklingsforløb, der tager afsæt i, hvordan de bruger kommunens seks ledetråde for god borgerdialog i praksis,” forklarer Annelia Fähnrich Jensen.

Nemmere indsigt

Mange efterlyste desuden mulighed for nemt at få indsigt i egen eller en pårørendes ansøgning, så man bedre kan følge sagen, og der ikke opstår tvivl og usikkerhed. Den mulighed får borgere og pårørende i det nye år, når kommunen indfører det nye sundhedssystem Nexus.

I løbet af mødet kom der i alt 38 ideer og forslag til en bedre service.

Fik du læst: Renovering af Toftebo får pris for energiløsning

“De mange gode idéer fra borgerne er nu skrevet sammen og bliver gjort tilgængelige på kommunens hjemmeside, så alle kan følge med i, hvordan vi arbejder med at forbedre vores service på dette område. Dialogen er vigtig, og vi vil i 2018 følge op med flere tiltag, der kan give os gode input til yderligere forbedringer,” fortæller Annelia Fähnrich Jensen og fortsætter:

“Nogle af ønskerne har vi kunnet imødekomme hurtigt efter mødet, mens vi arbejder videre med andre forslag, som har et længere perspektiv. Alle input bliver taget med i vores arbejde,” understreger Annelia Fähnrich Jensen.

Publiceret: 07. December 2017 06:00
Se også:

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder og
annoncer hver dag fra Furesø Avis