Kaj Heibergs søn er grafisk designer og her hjulpet med designet på hjemmeside, bannere og andet materiale.
Kaj Heibergs søn er grafisk designer og her hjulpet med designet på hjemmeside, bannere og andet materiale.
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

Kaj fra Farum er på forkant med VM i Rusland

’Vmirusland.dk’ hedder sitet, som Kaj Heiberg for to år siden købte domænenavn til. Til sommer skal det stå sin prøve

Af Anne Lønstrup

Russisk kaviar, vodka, babushka og en sort/hvid fodbold. Budskabet på banneret, som Kaj Heiberg holder op foran sig, er ikke til at tage fejl af. Han varmer trods januars mørke op til sommerens store sportsbegivenhed: VM i fodbold i Rusland.

Forberedelserne er på plads. Han har fået trykt kalendere og store polyesterbannere i to størrelser, og her ved årsskiftet er han klar til at kontakte en lang række cafeer, barer, indkøbscentre og annoncører for at tilbyde dem at købe VM-bannere og hjemmesideannoncer.

Fik du læst: Oplev Steffen Brandt, Sissel-Jo Gazan og Hella Joof: Masser af STORE navne på lokal festival

Websitet hedder 'vmirusland.dk', og Kaj Heiberg købte det allerede for to år siden i håb om, at Danmark kom med til VM.

Han er tidligere tjener og selvstændig restauratør igennem 30 år, blandt andet på Damhuskroen og Sportskroen ved Idrætsparken. I 2002 mærkede han smerter i brystet, gik til lægen og fik få måneder senere en bypass operation. Det blev enden på karrieren.

”Kort efter kom min søn med en computer til mig og sagde: 'Far, her er et stykke legetøj!”, fortæller den 75-årige iværksætter.

Fodboldfeberen stiger

Det legetøj har han siden fået rigtig meget ud af. Og det på trods af, at han i starten intet anede om computere.

Han fik ved hjælp af en tekniker i Smørum bygget sin første hjemmeside for ti år siden. I dag driver han bl.a. 'sendenhilsennu.dk'. Lige nu fokuserer han dog på vmirusland.dk, som han forventer sig meget af.

Fik du læst: Westfall er klar med nyt udspil: Hør 'Tanker i Hareskov' her

”Nu skal jeg til at skrive breve og finde sponsorer. Jeg håber, at der kommer rigtig mange at mine bannere op at hænge i løbet af maj måned, således at fodboldfeberen stiger,” siger han.

”Kanal 5 bragte kvalifikationskampen mod Irland. De fik 1,5 mio. seere, og siden er andre tv-kanaler begyndt at varme op til VM. Det bliver den største mediebegivenhed i vores tid,” erklærer Kaj Heiberg med overbevisning i stemmen.

Her ses VM-banneret, som Kaj Heiberg vil kæmpe for at få op at hænge så mange steder som muligt.
Her ses VM-banneret, som Kaj Heiberg vil kæmpe for at få op at hænge så mange steder som muligt.
Publiceret: 05. Januar 2018 08:00

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder og
annoncer hver dag fra Furesø Avis

Politiken
Seneste nyt
Ekstra Bladet
Seneste nyt
Jyllands-Posten
Seneste nyt