Kommunen kommer kritiker i møde:

Ønsker ikke at dumpe prisniveauet

På baggrund af den klage ejeren af Furesø Steakhouse har sendt til Konkurrencestyrelsen, vil Furesø Kommune tage et ekstra kig på prisniveauet.

Af
Af Anne Lønstrup

Priserne i cafeen i Galaksen skal ligge på linje med prisniveauet i Bymidten, udtaler Peter Rosgaard, centerchef for Center for Borgerservice, Kultur og Drift.
Deniz Celal Kilic, som har drevet café og restaurant på Værløse Bymidte i 13 år, har i frustration over ikke at kunne følge med de lave priser i cafeen i Galaksen indsendt en klage til Konkurrencestyrelsen. Han mener, at det er konkurrenceforvridende, når kommunen driver café bemandet med frivillige.
Læs artiklen her
”Det er meget fint for kunderne, men det er ikke godt for os andre på Bymidten”, sagde Deniz Celal Kilic for to dage siden til Furesø Avis. Han anklagede direkte kommunen for at tage livet af de øvrige erhvervsdrivende på Bymidten.
I en skriftlig udtalelse svarer Peter Rosgaard, centerchef for Center for Borgerservice, Kultur og Drift, på kritikken.
Fik du læst: 10-året for Furesø: Borgernes fortællinger skal på museum 
”Kommunen lægger vægt på, at der er mulighed for gode oplevelser på Bymidten. Det er i den forbindelse, at caféen i Galaksen er tænkt. Aktiviteter i Galaksen skulle gerne være med til at styrke forretningslivet på Bymidten. Vi ser gerne et endnu bedre samspil mellem aktiviteterne i Galaksen og i butikkerne/caféerne på Bymidten,” indleder Peter Rosgaard og fortsætter:
”Priserne i cafeen i Galaksen skal ligge på linje med prisniveauet i Bymidten. På baggrund af den konkrete klage vil der blive foretaget en ny prissammenligning. Hvis der er priser i cafeen i Galaksen, som ligger for lavt, vil de blive sat op.”
Centerchefen vil tage et snarligt møde med Deniz Celal Kilic for at drøfte problemstillingen.

Publiceret 25 January 2018 09:56

Furesø Avis nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nyheder hver dag fra Furesø Avis
SENESTE TV