Arbejdsgruppen bag erhvervsforeningen (FUEH) er: Kenneth Barenholdt, Farum Bytorv og bestyrelsesmedlem i FUEF, Eva Vedel, Expo Viva og bestyrelsesformand i FUEF, Camilla Hovard, Værløse Bymidte, Værløse Optik og bestyrelsesmedlem i FUEF, Tine Hessner, Hessner Consult og bestyrelsesmedlem i FUEF, Birgit Pichat, Farum Hovedgade, Vores Marked og bestyrelsesmedlem i FUEF, Torben Bo Toft Christensen, Smag på Nordsjælland, Rokkedyssegaard og bestyrelsesmedlem i FUEF. Foto: Jens Berg Thomsen

Arbejdsgruppen bag erhvervsforeningen (FUEH) er: Kenneth Barenholdt, Farum Bytorv og bestyrelsesmedlem i FUEF, Eva Vedel, Expo Viva og bestyrelsesformand i FUEF, Camilla Hovard, Værløse Bymidte, Værløse Optik og bestyrelsesmedlem i FUEF, Tine Hessner, Hessner Consult og bestyrelsesmedlem i FUEF, Birgit Pichat, Farum Hovedgade, Vores Marked og bestyrelsesmedlem i FUEF, Torben Bo Toft Christensen, Smag på Nordsjælland, Rokkedyssegaard og bestyrelsesmedlem i FUEF. Foto: Jens Berg Thomsen

Erhvervsforening bag ny kampagne: "Der er kun godt at sige om at handle lokalt"

Furesø Erhvervsforening vil gerne samle hele Furesøs detailhandel i ny ”Vi handler da lokalt”-kampagne

Af
Jens Berg Thomsen

handel Furesø Erhvervsforening er klar med et nyt initiativ, der skal sætte fokus på fordelene ved at lægge sine indkøb lokalt. Det betyder, at folk rundt omkring i de lokale butikker i Furesø Kommune kommer til at møde en ny kampagne, så man i stedet for at køre langt for at shoppe eller handler på nettet i stedet vælger en butik, hvor man bor.

"Vi vil gerne sætte fokus på alle de fordele, der er ved at bruge de lokale butikker. Der er næsten kun godt at sige om at handle i sit nærområde," siger formand for foreningen Eva Vedel.

"Vi har gratis parkeringspladser, og man slipper for bilkø. Med nethandel er der megen transport og emballage, man skåner miljøet for, og så møder man også naboen og får en snak," siger hun.

Hun understreger også, at man i en fysisk butik får en anderledes indkøbsoplevelse.

"Butikkerne i Furesø har en kompetent betjening af deres kunder, og vores lokale handlende går meget op i at give folk en god oplevelse," siger hun.

Klistermærker og banner

Helt konkret betyder kampagnen, at der ligger flyers rundt omkring i butikkerne i Furesø, og erhvervsforeningen har også fået lavet nogle klistermærker med et "tak fordi du handler lokalt"-budskab, der skal støtte op om sagen. Derudover kommer der konkret til at hænge et banner på broen over til Værløse Bymidte.

"Med den her kampagne har vi taget ja-hatten på, og nu lancerer vi den her op til jul, men alle årstider er jo vigtige at handle lokalt i, så det kan være, vi kører en omgang mere på et andet tidspunkt. Jo mere vi køber ind lokalt, jo bedre butikker og jo bedre varer får vi også lokalt. Vi håber også med den her kampagne, at virksomheder og offentlige institutioner vil handle mere lokalt. Det er positive ringe, der breder sig, hvis folk køber mere ind lokalt," siger Eva Vedel.

Skal komme hele kommunen til gavn

Hun understreger, at kampagnen ikke opfordrer til at købe ind i et bestemt center eller i en bestemt butik.

"Som formand for Furesø Erhvervsforening håber jeg, at kampagnen kommer vores medlemmer til gode, men det er også meningen, at kampagnen skal samle os lokalt. Det er ikke en Værløse Bymidte-kampagne eller en Farum Bytorv-kampagne. Det er meningen, at kampagnen skal komme hele kommunens detailhandel til gode," siger Eva Vedel.

Publiceret 28 November 2019 15:00